Friday, October 23, 2015

Teka Teki~

arini bosan. ttiba terjumpa entry nih. asalnya dok tgk design baju.. hehhe~
syok plak dok soal yati..  sbb nk buat koleksi, sy share lah..
maaf yea tuan tanah.. :D

“Kenapa lelaki perlu beristeri tiga… .”
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI… ..

Soalan: binatang apa yang ada kaki tetapi malas berjalan?
Jawapan : katak…ada kaki tapi melompat…

Soalan: Ikan apakah yg tidak mempunyai kepala,ekor,sisik,ingsang,dan sebagainya???
Jawapan : Bebola ikan

Soalan: macam mana nak lembut kan lembu???
Jawapan : hujung perkataan lembut tu tambahlah huruf T jadilah lembut..hehe..

Soalan: antara negara china dan bulan,mane yg lebih jauh?
Jawapan : negara chinalah jauh,sbb bulan kite tengok langik je dah nampak bulan,kau nak tengok china pegi tempah tiket kapal terbang…….haa……

Soalan: Ali bin Abu, kambing bin???
Jawapan : Binatang lar…

Soalan: banyak2 cecair,cecair ape yang bile dipanaskan dia beku???
Jawapan : telur la!!!!wakakaka

Soalan: bila kita tidur dia bangun bila kita bangun dia tidur
Jawapan : tapak kaki

Soalan: dalam banyak banyak singa.singa apa tidak makan orang
Jawapan : singapura

Soalan: dlm nenas ada ape??
Jawapan : spongebob!!

Soalan: kalau gajah lalu titi,titi tu patah.lepas tu kambing pulak yang lalu.apa pulak yang patah
Jawapan : patah balik la

Soalan: dalam banyak2 kotak,kotak apa x leh angkat…
Jawapan : kotak penalti

Soalan: benda apa yg slalu kita makan akn habis,klu kita xmkn pn akn habis??
Jawapan : ais

Soalan: dalam banyak2 rumput,rumput apa lembu n kambing xmakan??
Jawapan : mesin rumput

Soalan: dalam banyak 2 syarikat,syarikat ape paling besar?
Jawapan: amerika syarikat

Soalan: kenapa nobita dan doraemon takut datang ke malaysia?
Jawapan: sebab ada Giant..

Soalan: Buaya naik bas… Manusia naik apa..?????
Jawapan : naik hairan la…ark ark ark

Soalan: ape bnde luar askar,dlm bombe
Jawapan : buah tembikai

Soalan: dalam banyak -banyak kuih,kuih ape takleh makan kat tengahnya?
Jawapan: kuih tak menjadi..

Soalan: negara apa yang banjir baru hujan
Jawapan : bahrain

Soalan: kapal terbang masuk gua keluar kat mane??????
Jawapan : keluar kat suratkhabar la.

Soalan: ada tangan, ada kaki, ada leher, ada badan, tapi x ada kepala.. apa dia?
Jawapan : baju

Soalan: klau kambing jdi ayam,lembu jdi ayam,cicak jdi ayam,ayam jadi ape????
Jawapan : jdi banyak ar………..

Soalan: kalau gajah terjun katil tapi tak pecah pun,tapi ade satu yg pecah,ape yang pecah….heheheheh
Jawapan : pecah rekod ar.huhuhuh

Soalan: kalau kapal terbang tenggelam,apa yg timbul?
Jawapan: timbul masalah..

Soalan: Kereta ape yang pakai topi?
Jawapan : Teksi

Soalan: macam mane kalau kite nak berhentikan air terjun???
Jawapan : ambil gambar…berhentilah die

Soalan: bila kita jalan,dia jalan.bila kita berhenti,dia tetap jalan.tetapi,bila dia yang berhenti,kita akan mati.
Jawapan : jantung/degupan jantung

Soalan: dlm bnyk2 kenderaan,kenderaan apa yg ada seorang penumpang,rmai pmandu?
Jawapan : org yg bwk kranda

Soalan: pekerjaan ape yg org suke??
Jawapan : pembuat roti canai sebab lepas buat roti canai mesti dia tepuk tangan

Soalan :binatang ape ade dua huruf?
Jawapan: U dan G [Udang]

Soalan: dalam byk-byk semut….semut apa kluar peluh from: diana, k.trg
Jawapan : semut pergi joging

Soalan: binatang apa sama macam unta…????
Jawapan : anak unta lar….kuakaka…!!!

Soalan:apakah benda yg kita nampak tapi apabila kita pegang tak dapat,tapi dia tak lari pun?
Jawapan: air..

Soalan: ade seorang penjual ais-krim sedang menjual ais-krim kat taman,pastu polis tahan dia,kenapakah polis tahan dia?
Jawapan: sebab polis nak beli ais -krim

Soalan: burung ape bela atuk dia?
Jawapan: burung belatuk [bela atuk]

Soalan: ada 3 org kwn mandi kat kolam… 2 orang kepala nye basah.. knape yg sorang nie x basah???
Jawapan : kerana botak

Soalan: banyak banyak bunga . bunga apakah di siram ia mati.
Jawapan : bunga api ..

Soalan: kerbau ape yg panas?
Jawapan: kerbakaran

Soalan: ada tiga adik beradik main kejar kejar.apa bendanya tu??????
Jawapan : kipas la.

Soalan: kenapa ikan tggl kat laut bkn darat?
Jawapan : sebb ikan tak tau jln cuma tau berenang je

Soalan: sungai ape paling berat??????
Jawapan : sungai besi…..

Soalan: aiman berada di tingkat 156 menara klcc.dy terjun dari tingkat tersebut tanpa menggunakan payung terjun tapi dy x mati…hebat x? cune teka cmne dy buat…..
Jawapan : sebab aiman seekor burung

Soalan: banyk2 bangunan,bangunan ape paling tinggi??????? from adi sabak
Jawapan : masjid la…………sebab khubah die cecah bulan dan bintang…..hahahaha

Soalan: banyak2 kasut…kasut apa yang orang carik?? kasut kulit ker…kasut sekolah ker…kasut tap seng???
Jawapan : kasut yang hilang laa..

Soalan: banyak2 kenderaan,kenderaan ape yang pandai?
Jawapan : bas sekolah sebab dia pergi sekolah

Soalan: knp org ske b’ckp???
Jawapan : sbb die ade mlut..

Soalan: byk2 mi, mi apa yang takleh makan?
Jawapan: misai..

Soalan: banyak 2 jantung, jantung apakah bila dicabut x mati
Jawapan : jantung pisang

Soalan: daun ape yang xde bunga?????
Jawapan : daun terup

Soalan: bnyk2 haiwan,haiwan ape yg bleh b’jln dan b’diri tp xleh dduk???ape die??
Jawapan : burung penguin

Soalan: kereta ape tayar nyee kat atass,,?jawab jgn x jwb..
Jawapan : kereta kabel

Soalan: Dlm bnyk-bnyk jin…jin ape yg bleh menyanyi dan suka menyanyi?
Jawapan : jinbara..

Soalan: ikan apa yang bodoh??
Jawapan : ikan kembong sebab dah tahu dia kembong duduk lagi dalam air

Soalan: Suatu hari, seorang pemburu masuk ke hutan untuk memburu. Dia ternampak 10 ekor burung sedang berehat di atas dahan dan dengan panats dia pun menembak burung-burung itu..soalannya..kenapa hidung orang utan yang berdarah??
Jawapan : kerana kebetulan semasa pemburu menembak burung-burung, urang utan itu sedang mengorek hidung.Apabila terdengar bunyi tembakan,orang utan itu terkejut dan tercucuk hidungnya lalu berdarah…..

Soalan:apa yg org selalu mintak apabila hari raya?
Jawapan:mintak maaf la,bukan duit bengon..

Soalan: Banyak2 orang, orang apa mandi rambut tak basah tapi badan basah????
Jawapan : Orang Botak.

Soalan: dalam banyak2 pokok, pokok apa yang berani
Jawapan : pokok pisang(sebab jantung dia kat luar)

Soalan: apakah yang boleh tengok ngan cermin tak boleh tengok ngan mata
Jawapan : telinga

Soalan:bilik apa nampak kita?
Jawapan:bilik ICU..

Soalan: Singa ape yang suka sangat mandi..??
Jawapan : Singa Laut

Soalan: motor apew x der tayar
Jawapan : motor bot

Soalan:motor dan kerete,yg mana tua?
Jawapan:motor sebab ade tongkak..

Soalan: dlm byk2 hantu..hantu aper pndai bersilat??
Jawapan : hang tuah

Soalan: binatang apa yang orang cari dapat duit?
Jawapan: lintah

Soalan: Banyak2 minyak,minyak ape yg boleh jalan?
Jawapan : Minyak cap kaki

Soalan: dia ada banyak kaki bukan binatang, dia lalu ikut landasan bkn keretapi.apakah bendanya?
Jawapan : zip

Soalan: nenek sape bleh terbang????
Jawapan : nenek burung

Soalan: gigi ape yang selalu org guna
Jawapan : gigi biru ( bluetooth)

Soalan: Byk2 nasik, nasik aper yg bole bergerak?
Jawapan : Nasik pataya – 4 tayar… hahahaha!!!

Soalan: binatang aper yg bahagiakan kuargenyer…
Jawapan : singa menawan kuarge bahagia…

Soalan: kenapa kayu balak perlu ditebang???
Jawapan : mestilah tebang,takkan cabut kot….

Soalan: banyak2 binatang, binatang ape jual kueh?
Jawapan : itik la.. sbb, ia kn berbunyi kuek4..

Soalan: banyak2 binatang, binatang ape jual beg?
Jawapan : kambing la..sbb,ia kan berbunyi mbek..

Soalan: kenapa batu tenggelam dalam air……..?
Jawapan : sebab dia xpandai berenang..

Soalan: dlam byk2 motor…motor ape xde enjin???
Jawapan : MOTOROLA…

Soalan: Dalam banyak2 haiwan.. Haiwan apakah yang paling kedekut..
Jawapan : Kuda lah…sebab bila lari bunyi kedekut2

Soalan: ade dua org pemburu die ternampak 10 ekor harimau tapi kenaper die x takut.kenape ye?
Jawapan : sebab die nampak ekor harimau je…

Soalan: dlm bnyak2 bunga,bunga ape warna hitam?
Jawapan : bunga tayar

Soalan: binatang apakah yang paling kurang ajar@biadap?????huhu
Jawapan : kutu sebab duduk atas kepala…hahaha

Soalan: antara telur dgn biawak mana satu yg boleh makan?
Jawapan : BIAWAK sbb ia ada mlut

Soalan: Banyak banyak mata,mata apakah yang paling besar?
Jawapan : Matahari lah hahaha

Soalan: ikan apa sakit perut
Jawapan : ikan kembung

Soalan: Bas ape yang boleh dikayuh
Jawapan : Basikal

Soalan: banyak-banyak air air ape yang berani?
Jawapan : air terjun

Soalan: dalam banyak2 mee, mee ape yg terkenal………
Jawapan : mila af5 la..

Soalan: ada 3 mata… 1 kaki.. apa dia..
Jawapan : lampu isyarat

Soalan: bnyk2 kreta,kreta apa ada lima tayar
Jawapan : semua kreta ada 4 tayar campur 1 tayar sper jadi 5

Soalan: Burung apakah hidup di langit, darat dan air.
Jawapan : Burung Raja Udang sebab burung di langit, raja di darat dan udang di air.

Soalan: Ade sorang budak, dia tengah berus gigi, sambil dia berus gigi dia bersiul. Macam mana dia boleh buat dua-dua tu dalam satu masa?
Jawapan : sebab dia berus gigi palsu.

Soalan: nombor ape paling kuat?
Jawapan : no 3, sebab kalu lumbe lari diorg akan cakap “satu.. due.. TIGA!!!..

Soalan: apebile manusia berpegang pada janji, kau berpegang pada ape???
Jawapan : kau {cow}kan lembu.peganglah pada tali supaya tak terlepas kah kah kah

Soalan: bas ape tak boleh bergerak?
Jawapan : bas stop……he..he..he..

Soalan: kalau kite buang kat laut,ianya hancur, kalau kite buang kat lantai,ianya tak hancur???
Jawapan : tisu

Soalan: kenapa superman pakai baju ketat???
Jawapan : sebab baju dia ada huruf S (saiz S la,kiranya)

Soalan: Pada suatu hati,ibu monyet membawa 2 orang anaknya berjalan-jalan sambil melintas jalan,bila sampai di seberang,ibu monyet itu menyatakan”selamat kita 5 beranak”.Kenapakan ibu monyet meyatakan demekian sedangkan mereka hanya 3 beranak sahaja?
Jawapan : sebab monyet mane pandai mengira

Soalan: dalam laut ada berapa jenis ikan?
Jawapan : 2 lah sbb seekor jantan seekor betina

Soalan: ada seekor burung terbang kat awan.kapal terbang lalu kat atas burung itu ,kenapa dia jatuh mati?
Jawapan : burung itu tutup telinga sebab kuat sangat bunyi kapal terbang,lepas tu dia jatuh la sebab ye dok kibas sayap ye..

Soalan: dalam banyak-2 haiwan haiwan ape yg beranak dan bertelur?
Jawapan : siput babi la…sbb siput bertelur babi beranak hahahaha

Soalan: kenapa orang berkaki dua?
Jawapan : kalau satu dia jadi orang OKU

Soalan: dalam bnyk2 lembu.. lembu ape dia nmpak kite.. tp kite xnmpak dia??
Jawapan : lembu yang menusuk…

Soalan: banyak2 kereta…kereta itu panjang tapi tak de kat jalan raya…????
Jawapan : kereta api

Soalan: sbb apa org jepun tkut kat org amerika,org amerika pulak tkut kat jepun??
Jawapan : sbb org jepun ada ultraman,org amerika pulak ada superman…

Soalan: dlm byk2 kereta, kereta apa yg x dipanggil kerata..
Jawapan : teksi

Soalan: ade seorang pemburu,die nampak 10 ekor burung. tembak tiga ekor burung.tinggal berapa?
Jawapan : tinggal 10 sebab die tembak ekor burung jer bukan burung

Soalan: banyak2 burung,burung ape tak bela anak tapi bela atuk?
Jawapan : burung belatuk

Soalan: haiwan apakah yg xske perempuan??
Jawapan : burung helang la ,sebab dalam bahasa inggeris,burung helang maksud dia eagle…eagle tu sama bunyi macam (ee..girl)

Soalan: Apa benda ikan di dalam ayam di luar
Jawapan : Ikan sardin cap ayam ler…

Soalan: apakah benda wangi,kotor/busuk,sedap?
Jawapan : bunga tahik ayam (bunga tu wangi,tahik tu kotor/busuk,ayam tu sedap).

Soalan: dalam banyak2 haiwan haiwan ape yang pondan ?
Jawapan : singa sebab dia pakai tudung

Soalan: dalam banyak2 haiwan haiwan ape yang pakai tudung ?
Jawapan : singa sebab dia pakai tudung

Soalan: dalam banyak2 haiwan haiwan ape yang pandai mengaji ?
Jawapan : singa sebab,apabila dia mengaum,ia akan jadi ‘Auuzubillah hi minassyaitanirrajim’

Soalan: banyak-banyak pemadam,pemadam apa yang pandai?
Jawapan : pemadam sekolah

Soalan: burger apa yang gembira?
Jawapan : bergembira

Soalan: knp dr bedah ttup mulut ngn hidung sewktu pmbdahan djlankan??
Jawapan : klu ttup mata cmne nk nmpak..sbb tu ttupp mlut ngn hidung je..

Soalan: Nape kite pegi sekolah????
Jawapan : Sbb sekolah tak leh pegi kat kite..

Soalan: binatang aper yg kepale dia besar badan dia kecik…
Jawapan : semut pakai helmet/topi…hahaha.

Soalan: moto apa paking dlam poket/kocek?
Jawapan : motorola

Soalan: benda apa yang makan sekali,kenyang bertahun-tahun?
Jawapan : bantal ,sebab isi dia,kalau letak sekali dah boleh guna sampai bertahun-tahun..

Soalan: scorpion itu colour ape???
Jawapan : kala jengking

Soalan: ada 5 ekor cicak di atas siling sedang bermain kejar-kejar, sekor jatuh kat bawah,tinggal lagi 4, tiba-tiba semua skali cicak jatuh, kenapa ekk?
Jawapan : cicak-cicak tu jatuh sbb diaorg tepuk tgn, konon2 nak gelakkan cicak yang jatuh mula2 td

Soalan: kenape orang cine mata dia sepet??????
Jawapan : sebab mate die sakit sebab asyik kena asap…hahaha…

Soalan: banyak-banyak buah buah apa ke yang kita takut makan?
Jawapan : buayalah….

Soalan:kacang apa yang apabila kita potong,dia tetap jadi panjang?
Jawapan: kacang panjang..

Soalan: kalau bas benti ape yg turun dlu??
Jawapan : turun meter la…

Soalan: kopi ape tak boleh sepak,terajang,tumbuk,bakar,buang,makan,minum dan lain lain?
Jawapan : kopikirla sendiri….(:

Soalan : saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki…siapakah saya?
Jawapan: penipu..

Soalan : kalau rumah cantik,orang putih panggil beautiful house,kalau rumah terbakar,orang putih panggil apa?
Jawapan: panggil bomba la bengon..

Soalan : pada suatu hari,seekor burung merpati terbang ke gunung everest,lepas tu dia nampak apa?
Jawapan :cis,nampok ngak nipu!!..

Soalan : nak mencari sikit pun susah, tapi bile dapat buang, ape bendanya?
Jawapan: tahi hidung

Soalan :antara kain yang orang jemur dengan telefon,apakah yang sama?
Jawapan : bila dah ‘kringg’ boleh angkat..

Soalan :antara perempuan dengan angkasawan,apakah yang berbeza?
Jawapan erempuan datang bulan,angkasawan pergi bulan..

Soalan: monyet apa tak makan pisang?
Jawapan : monyet yang berpuasa..

Soalan: lembu apa tak makan rumput?
Jawapan: lembu tak ada selera..

Soalan: banyak2 kentut,kentut ape yang tak berbau?
Jawapan : kentut lori.

Soalan: antara ekor tikus dengan ekor lembu,yang manakah lebih panjang?
Jawapan : ekor tikus sebab cecah tanah/lantai..

Soalan: apakah benda dia pergi terbang,balik berenang?
Jawapan : mata kail la..

Soalan: dlm banyak2 mata,mata apa yang paling besar?
Jawapan : matahari..

Soalan: dalam banyak-banyak ikan..ikan apa yg ada bulu ketiak?
Jawapan : tauke ikan

Soalan: apakah benda yang kalau dia jatuh,kita tengok kat atas?
Jawapan : atap bocor..

Soalan: apakah yang kalau kita potong ,kita akan potong keatas?
Jawapan : seluar..

Soalan: dlm banyak2 negara,negara apa yang paling kaya di dunia?
Jawapan : malaysia la sebab,ada pesawat MAS,pasir MAS,ayam MAS,dan lain -lain..

Soalan: dlm bnyk2 kete,kete ape xde enjin?
Jawapan : kete sorong…

Soalan: dalam banyak2 bola,bola apa yang orang sayang?
Jawapan : bola ragbi sebab orang slalu peluk dia semasa main ragbi..

Soalan: bola ape yg bleh brenang?
Jawapan : bebola ikan..

Soalan: dlm bnyk2 kreta,kreta ape yg panas?
Jawapan : kereta api..

Soalan: dalam bayak-banyak api…api ape yang x panas..
Jawapan : bil api..

Soalan: lubang apa yang sedap?
Jawapan : LUBANGun pagi-pagi,ambik selimut,tarik,tidur semula..

Soalan: Harimau ape lahir kat hospital?
Jawapan : tiger wood

Soalan: ali berjalan jalan di tepi pantai..dia terjumpa duit RM 1 juta dan seekor ikan..tetapi,ali tidak mengambil RM 1 juta,tetapi, ali mengambil ikan,kenapa ali mengambil ikan?
Jawapan : sebab ali seekor kucing..

Soalan: dalam banyak2 makanan,makan apa yang bijak?
Jawapan : tauhu la sebab dia tahu..

Soalan: banyak-banyak huurf,huruf apa boleh kawin???
Jawapan : i & u..

Soalan: Ada seorang buta berjalan kaki. Semasa dia berjalan, ada satu lubang depan dia tapi dia boleh elak. Kenape dia boleh elak?
Jawapan : Sebab dia buta sebelah mata jer..

Soalan: Dalam banyak-banyak mas, mas apa yang orang tak nak?
Jawapan : ‘Mas’alah

Soalan: langit dan bumi….. ape di tgh2???
Jawapan : DAN laaaa….

Soalan: pada suatu hari,kapal layar pergi ke china untuk menyaksikan sukan OLIMPIK BEIJING 2008,lepas tu kapal tuh duduk kat tengah laut,lepas tu asap kapal layar pergi kat mane?
Jawapan : kapal layar mana ada asap ,bengon….

Soalan: mangkuk apa yang kalau kita tuang seluruh air kat seluruh dunia ni pun,dia tak penuh?
Jawapan : mangkuk jamban..

Soalan: jam apa yang busuk?
Jawapan : jamban…

Soalan: jam apa kita boleh lalu atasnya?
Jawapan : jambatan..

Soalan: ade sebuah basikal,ade tayar, lepas tayar tempat duduk, lepas tempat duduk ade besi , lepas besi , ade handle ,lepas handle ape?
Jawapan:lepas handle jatuh la ,bengon…

Soalan: byk2 haiwan, haiwan ape paling pemalas?
Jawapan : singa- sebab tak pernah cukur janggut

Soalan: antara seluar panjang dengan kacang panjang,apakah yang tak sama?
Jawapan : seluar panjang,kalau kita potong,dia menjadi seluar pendek,kalau kacang panjang kita potong,dia tetap jadi kacang panjang..

Soalan: dlm banyak2 bunga,bunga apa kalau kita xsiram, dia x layu dan tak mampus?
Jawapan : bunga kertas..

Soalan: dalam bnyk2 binatang,binatang ape yang halal dan haram?
Jawapan : siput babi (siput halal,babi haram)

Soalan: apakah benda,kalau turun lambat,naik laju?
Jawapan : hingus..

Soalan: dlm banyak2 hari,hari apa yang orang takut?
Jawapan : HARImau..

Soalan: dlm byk2 bas,bas apa yang ade 2 tayar jer?
Jawapan : BASikal..

Soalan: buah apa yang,kalau kita nak makan,kita kena langkahnya dulu?
Jawapan : buah dam la ,bengon….

Soalan: apakah ,dia boleh naik,tapi tak boleh turun?
Jawapan : naik haji..

Soalan: benda apa kalau kita ikat,baru boleh jalan?
Jawapan : kasut..

Soalan: dlm banyak2 superhero,superhero ape yang bodoh?
Jawapan : superman la,sebab dia pakai seluar dalam kat luar..

Soalan: alien apa yang ada 5 kaki,7 muka & 8 tangan?
Jawapan : alien yang ada 5 kaki,7 muka & 8 tangan la…

Soalan: dalam banyak2 doktor,doktor ape lahir dalam air dan tinggal dalam air semasa dia kecik?
Jawapan : nyamuk la,sebab mase kecik dia dudok dalam air,semasa besar dia pergi cucuk orang..

Soalan: dalam banyak2 semut,semut ape yang kalau kita katok kepala dia,dia tak mati?
Jawapan : semut pakai topi keledar..

Soalan: sang kancil sedang berjalan didalam hutan pastu dia nampak ada 2ekor harimau, tapi kenapa sang kancil xlari?
Jawapan : sebab dia nampak ekor harimau jer..

Soalan: tukang apa yang kalau kita panggil dia,dia tengok kat atas?
Jawapan : tukang gali kubur..

Soalan: binatang apa yang telurnya saja yang boleh makan,tuannya tak boleh makan?
Jawapan : penyu la,bengon…

Soalan: antara bulan bintang,yang mana satu ayah?
Jawapan : tang la,sebab bulan bin tang..

Soalan: sekolah apa yang x ada murid dan guru?..
Jawapan : sekolah haiwan..

Soalan: dalam banyak2 bunga,bunga apa warna hitam?
Jawapan : bunga tayar..

Soalan: dalam banyak2 buah,buah apa yang boleh menyanyi?
Jawapan : buah delima (the lima -gangstarz 1 tv3-)

Soalan: dalam banyak2 pokok,pokok apa yang paling tinggi di dunia?
Jawapan : pokok di atas gunung..

Soalan: nasi apa yang tak boleh makan?
Jawapan : nasi ayam ,sebab nasi tu nasi hok ayam,bukan hok kita,bengon…

Soalan: macam mane nak tangkap empat ekor burung sekaligus?
Jawapan : tangkap la gambar burung tuh…

Soalan: banyak-banyak huruf jawi,huruf jawi ape yang terbang???????
Jawapan : huruf wau la..

Soalan: ada sungai tak ada air, ada rumah tak ada orang, ada pokok tak ada buah, apakah ia??
Jawapan : peta

Soalan : dlm byk2 burger,burger apa yg kalau kita makan, kita akan jatuh???
Jawapan : bergegar………..

Soalan : negara apa yang hanya utk 2 perempuan?
Jawapan : portugal (for two girl)..

Soalan : kambing reka robot, lembu reka kereta,aku reka apa?
Jawapan : cis,reka cerita…

Soalan : lembu reka robot, kambing reka kereta, aku reka apa?
Jawapan : reka cerita..

Soalan : kenapa paklah (pm) selalu keluar malam malam?
Jawapan : sebab dia pm (perdana menteri atau malam) bukan am..

Soalan : mancis apa boleh main bola?
Jawapan : manchester united…

Soalan : dlm banyak2 kucing, kucing apa ada 9 kaki?
Jawapan : kucing duduk kat kaki lima..

Soalan : ular apa yg panjang?
Jawapan : U lar (kamu la)…

Soalan: Dalam banyak2 binatang, binatang ape x leh tgk matahari?
Jawapan : katak bawah tempurung

Soalan: dlm banyak-banyak pen, pen apa yg boleh dimakan???
Jawapan : PENadol la bodo, bukan pende..

Soalan: dalam bnyk2 tetamu,tetamu manakah org x akan jmput ke majlis?
Jawapan : tetamu yg x diundang

Soalan: dia bulat,berwarna,gemuk tapi kalau kentut jadi kurus. nape???
Jawapan : belon la bongok…

Soalan: buah ape yang orang sayang tp tak leh makan???
Jawapan : buah hati…

Soalan: dlm byk2 air mata, air mata apa yang rasa manis?
Jawapan : air mata kucing la lembu wei…

Soalan: Macam mana kita boleh buat supaya kura-kura boleh melompat dan panjat pokok .
Jawapan : Tukarkan huruf u dalam kura-kura kepada huruf e , jadi kera-kera lah ..

Soalan: aku buka baju , aku sapu badan degan bedak , aku terjun ke dlm tasik ..siapakah aku???
Jawapan : goreng pisang..

Soalan: banyak2 batu, batu ape kalau org tengok rasa sedih?
Jawapan : Batu nisan

Soalan: dalam banyak-banyak mee, mee apa yang ramai.
Jawapan : meeting

Soalan: dalam byk2 haiwan… haiwan apekah yg kaye???
Jawapan : singa la…sbb singa ade bank sndiri…iaitu maybank..hahhaha, bukan beruang la, kuba…

Soalan: apa benda yg kalau kita pegang bawahnya,kita menjerit,tapi kalau kita pegang atasnya tak jadi apa2?
Jawapan : streka lah cicok kering weh..

Soalan: macam mane kite nak tau kubur lelaki ngan kubur pompuan??…
Jawapan : tengok batu nisan laaaaaaa….hua3

Soalan: dlm byk2 motor .motor apa bleh masuk poket ?
Jawapan : motorola ……..hehehe

Soalan: di antara anggota badan kita, mana satu buleh menyanyi??? jawab, jgn x jwb..
Jawapan : jeng jeng jeng…jawapannya, mata sebab dia matta band, oo, kamu sangat bodo, sebab dok jawab…bukan mulut, mane ade mulut band , bodo…..

Soalan: Tengah malam ada apa?
Jawapan : ada hantu la tozo…

Soalan: Banyak-banyak huruf, huruf apa paling jauh?
Jawapan : Huruf jawi – nun

Soalan: atas nun ade nape???
Jawapan : ade titik la toyol…nun tu huruf jawi…

Soalan: dlm byk2 kera, kera ape buleh kije???
Jawapan : kerani…

Soalan: APA DIA… KALAU HITAM IANYA BERSIH,KALAU PUTIH IANYA KOTOR…
Jawapan : PAPAN HITAM…

Soalan: bomb apa yg keluar air
Jawapan : bomba

Soalan: pada suatu hari, ali nok gi kedai jap peng..lepas tu, dia naik mutor,nape hok gerok???
Jawapan : semua dok gerok, sebab ali naik mutor jer, bukan bowok,tolol,bahalol,buffalo…

Soalan: dlm banyak-banyak kereta,kereta apa belum mandi wajib?..
Jawapan : kereta BMW..B-belum,M-mandi,W-wajib…hahaha..tongok…

Soalan: dlm banyak-banyak lori,lori apa yg buleh wak putih kulit???
Jawapan : lorea paris…hahaha..ade kan kat eklan…

Soalan: pada suatu hari, ali nok gi kedai kumariwasukongilolubodokuhaerwr….lepas tu, dia balik mule,bakpe???
Jawapan : sebab kedai tutop…haaaaahaaaaa….

Soalan: DALAM BANYAK-BANYAK BINATANG,BINATANG APE YANG SUKE BUAT JAHAT??
Jawapan : kambing dan lembu sebab suke meragut

Soalan: DALAM BANYAK-BANYAK buah,buah ape yg terkenal???
Jawapan : buoh keme yusof taiyyyyyyyyyyoobbbbbbbb….hahahaha……

Soalan: kalau orang jadi lembu,lembu jadi ape???
Jawapan : jadi heran la, bukan banyok ,katok….

Soalan: ali jalan kat tepi pantai..bile die tengok kat blakang die tgok tapak kaki die xade…bakpe??
Jawapan : sebab die ngundur…hahaha bodo….

Soalan: mana yg sakit?antara kelapa dengan durian,jika jatuh ke kepala kita…?
Jawapan : kepala ar sakit bodo…..

Soalan: dlm banyak2 buku, buku apa yang orang tak panggil buku……….
Jawapan : kamus la bongok………..

Soalan: kapal terbang terbang,ade burung berak atas kapal terbang tu,kapal terbang tu terbelah dua,nampak ape???
Jawapan : Nampok ngak nipu….bodo…

Soalan: kalau you tolak me…apa yang terjadi????
Jawapan : mie tumpah


0 comments: